måndag 18 februari 2013

Erika: 7 km, 3 km

I fredags var jag i Ystad på ett jobbärende och passade samtidigt på att gå inom sportaffären där. Hade en liten plan på att köpa en mössa men väl där tyckte jag att det var lite fånigt att lägga så mycket pengar på en sådan nu när det alldeles strax blir vår och varmt. Eh.

Så istället köpte jag ett par löparskor till Erik (min sambo för den som inte vet) och faktiskt så tog han en liten runda samma kväll. När han kom hem var det min tur. Nu hade jag ju sprungit 11 km förra söndagen och mina leder var fortfarande ganska trötta, men jag kutade på rätt bra och kände mig pigg.

Dock hade jag ett intervallpass på 7 km att springa och på de snabba partierna tog jag nog i lite för hårt. När jag kom hem, och även nu i helgen, har det nämligen stramat en del i vänsterbenet. Hela baksidan kan man säga, från vaden och upp i låret.

Idag var det meningen att jag skulle springa 7 km i lugn takt men redan efter uppvärmningen kände jag att det inte var värt att chansa (plus att det blåste och snöblandat regnade) så jag vände hem efter 1,5 och löpte totalt 3 km.

Tror benen har sprungit lite för långt lite för snabbt helt enkelt. Nu tar jag detta lill-löpet och ser hur benen känns om några dagar. Förhoppningsvis bättre än idag. Det var det hele.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar