torsdag 24 oktober 2013

Bea: Nu är det nära!

En dryg vecka kvar, sedan är det dags!
21,098 km ska springas.
Det är långt det.

Jag är förväntansfull inför loppet, det ska bli så spännande att se hur det går, om det går. I början på oktober sprang jag min hittills längsta runda på 17 km. Det gick bra, men visst var jag rätt trött där mot slutet. Den rundan gav mig ändå en försiktig uppfattning om vad det är som kommer att krävas den 2:e november, och jag fick en kroppslig erfarenhet som jag hoppas ska kunna hjälpa mig i hur jag ska tänka/göra under loppet. Vad som sedan händer där och då vet man ju inte i förväg, men utifrån mina förutsättningar och min målsättning (att genomföra loppet - inom tidskravet på tre timmar) känner jag mig ok förberedd.

Sedan 17-kilometaren har jag satsat på lite kortare, men snabbare rundor. Jag har försökt putsa min tid på fem kilometer och är just nu nere på 28m20s, men hoppas på att kunna sänka den tiden ytterligare längre fram.

I denna stund är jag lite orolig över att åka på någon sjukdom - alla barnen på jobbet snorar och hostar och nyser över mig dagligen och det vore så TRÅKIGT att falla på en simpel förkylning. Men man ska ju inte oroa sig i onödan, och det finns de som har riktiga skador och problem att bekymra sig över inför loppet, så jag håller mina tummar för att vi alla som har tänkt att springa också kommer att kunna göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar