torsdag 12 september 2013

Bea: Hallå igen!

Så. Sist jag skrev var det februari; kall vinter med ishalka och minusgrader. Sedan dess har såväl våren som sommaren hunnit komma och gå, och vi inträder nu i löpandets bästa tid: hösten!

Ännu dröjer sig lite sommarvärme kvar, vilket ju är underbart på alla sätt och vis utom när det kommer till just löpning. Ser fram emot de svala mörka kvällarna vi har framför oss. Jag har märkt att jag springer som allra bäst under sådana förhållanden, vilket ju passar mycket väl in på själva målet med löperiet - ett kvällslopp i november! Perfekt!

För min del har löpandet flutit på bra under tiden som har gått, även om jag hade kunnat vara betydligt mer regelbunden gällande antalet pass i veckan. Å andra sidan kanske det har bidragit till att jag har fått vara hel och frisk i kroppen, att jag har kört hårdare i perioder och sedan varvat med lugna veckor.

Mitt längdrekord hittills är 16 kilometer och jag är stolt över att ha klarat 10 kilometer under en timme (ja, bara med någon halvminuts marginal, men ändå..!).

I söndags sprang jag 14 kilometer i sol och värme. Det gick ganska trögt (nämnde jag att jag föredrar mörker och svalka..!?), men det känns ändå bra att ha ett lite längre pass bakom sig. Hade hoppats på ett kortare pass under nuvarande vecka, men vete tusan om jag kommer att lyckas genomföra det. Jag är ju inte längre föräldraledig, utan jobbar nu med allt vad det innebär gällande sena dagar/extra möten/trötthet...

Nu är vi i alla fall anmälda, och jag ser fram emot att genomföra mitt livs första halvmara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar